RPH Minggu 37
Minggu 37 (12– 16 Sept. 2011 )
Mata Pelajaran | Geografi | |
Tingkatan | 1H | |
Tarikh | 12.9.2011 (Isnin) | |
Masa | 3.25- 4.00 petang | |
Tajuk | Bab 12 Tumbuh-tumbuhan semulajadi di Negara Malaysia | |
Hasil pembelajaran |
Memahami jenis dan taburan tumbuh- tumbuhan semulajadi di Negara Malaysia | |
Aktiviti |
Set induksi – bersoaljawab tentang tajuk yang lepas untuk mengukuh pemahaman pelajar 1.Menjawab latihan 2 dan 3 di m/s 138 – 139. (Buku Teks) 2. Selepas itu perbincangan dan pembetulan diadakan | |
BBM | Buku Teks | |
Nilai murni | Mencintai Negara Malaysia | |
KBKK | Mencirikan ,mengecam, mengenal pasti | |
Refleksi | m/m dapat menyenaraikan contoh pokok yang terdapat di hutan hujan tropika | |
Mata Pelajaran | Geografi | |
Tingkatan | 1D | IH |
Tarikh | 13.5. 2011 (Selasa) | 13.5. 2011 (Selasa) |
Masa | 3.25 – 4.35 petang | 4.35 – 5.10 petang |
Tajuk | Bab 12- Tumbuh-tumbuhan Semulajadi di Negara Malaysia Bab 13 –Faktor-faktor mempengaruhi tumbuh-tumbuhan semulajadi di Malaysia. | |
Hasil pembelajaran | Memahami jenis dan taburan tumbuh- tumbuhan semulajadi di Negara Malaysia Memahami factor-faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi | |
Aktiviti | Set induksi – bersoaljawab tentang tajuk yang lepas untuk mengukuh pemahaman pelajar 1.Menjawab latihan 2 dan 3 di m/s 138 – 139. (Buku Teks) 2. Selepas itu perbincangan dan pembetulan diadakan (1D) 3. Penerangan isi-isi utama berkaitan Bab 13 dengan bantuan gambarajah 4. Bersoaljawab 5. Mencatat nota ringkas | |
BBM | , Buku teks m/s 138 , 140-141 | |
Nilai murni | Mencintai Negara Malaysia | |
KBKK | Mencirikan ,mengecam, mengenal pasti | |
Refleksi |
| |
Mata Pelajaran | Geografi | |
Tingkatan | 1D | 1M |
Tarikh | 14..9.2011 (Rabu) | 14..9.2011 (Rabu) |
Masa | 2.00 -3.10 petang | 5.10- 6.20 petang |
Tajuk | Bab 13 : Faktor-faktor yang mempengaruhi tumbuh-tumbuhan semulajadi di Malaysia. | |
Hasil pembelajaran |
Memahami factor-faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi | |
Aktiviti | 1.Set induksi – bersoaljawab tentang jenis hutan yang pelajar sudah tahu 2. Penerangan isi –isi utama dengan bantuan rajah 3. Bersoaljawab 4. Latihan 1- Padankan bahagian A dengan bahagian B 1-5 Latihan 2 – Pilih jawapan yang betul 1-5 | |
BBM | Rajah, peta , buku teks | |
Nilai murni | Mencintai Negara Malaysia | |
KBKK | mengecam, mengenal pasti,menciri | |
Refleksi | m/m dapat menyatakan 4 factor yang mempengaruhi jenis hutan di Malaysia Ting 1M –pelajaran tidak dapat diadakan kerana 2 masa terakhir digunakan untuk perhimpunan Hari Kemerdekaan | |
Mata Pelajaran | Geografi |
Tingkatan | 1H |
Tarikh | 15.9. 2011 ( Khamis) |
Masa | 2.00- 3.10 petang |
Tajuk | Bab 13 : Faktor-faktor yang mempengaruhi jenis tumbuh-tumbuhan semulajadi di Malaysia |
Hasil pembelajaran |
Memahami factor-faktor yang mempengaruhi pelbagai jenis tumbuhan semulajadi di Malaysia |
Aktiviti |
1.Set induksi – bersoaljawab tentang jenis hutan yang pelajar sudah tahu 2. Penerangan isi –isi utama dengan bantuan rajah 3. Bersoaljawab 4. Latihan 1- Padankan bahagian A dengan bahagian B ( 1-5 ) Latihan 2 – Pilih jawapan yang betul ( 1-5) |
BBM | Buku Teks M/s 137-138 |
Nilai murni | Mencintai negara Malaysia |
KBKK | Mencirikan ,mengecam, mengenal pasti |
Refleksi |
M/m dapat memberi 4 faktor yang mempengaruhi jenis hutan di Malaysia |
16.9.2011 – Cuti Umum sempena Hari Kemerdekaan
12.9.2011 (Monday) 3N : Time 4.35 – 5.10 p.m
3M: Time 5.10 – 6.20 p.m
Theme | Revision Exercise | ||||
Topic | Summary Writing | ||||
Learning Outcomes | Language for interpersonal /informational use | ||||
Objective (s) of the lesson | At the end of the lesson, ss should be able to write a summary | ||||
Lesson Development | L | D | S | PS | |
|
1
2 |
IF
IF |
L/S
L/S/W |
MI
MI | |
Moral value | Cooperation, family bond | ||||
Language Content | Simple present tense | ||||
Resource | Smart Practice English Form 1 pg. 87 | ||||
Reflection(achievement 0f objective) | SS managed to write the summary | ||||
13.9.2011 ( Tuesday ) Class : 3 M Time : 12. 50 - 2.00 pm
Theme | Revision Exercise | ||||
Topic | English paper 1 | ||||
Learning Outcomes | Language for interpersonal /informational use | ||||
Objective (s) of the lesson | At the end of the lesson, ss should be able to read and understand short texts, graphic, picture stimuli ,etc | ||||
Lesson Develpment |
| L
1
2 | D
IF | S
R/W
R/s/W | PS
MI |
Moral Value | |||||
Language Content | Vocabualry | ||||
Resource | Smart Practice English Form 3 pg 1-2. | ||||
Reflection(achievement 0f objective) | Some ss managed to choose the correct answer | ||||
14.9. 2011 ( Wednesday ) Class : 3N Time : 3.25 - 4.00 pm
Class: 3M Time: 4.35 - 5.10 pm
Theme | Revision Exercise | ||||
Topic | Phrasal verbs and idiomatic expression | ||||
Learning Outcomes | Language for interpersonal /informational use | ||||
Objective (s) of the lesson | At the end of the lesson, ss should be able to read and understand phrasal verbs and idiomatic expression | ||||
Lesson Development | 1,SS read a dialogue once or twice and guess the meaning of phrasal verbs like decided on , put forward , look up from the options A-D 2. Choose the best answer from the options A- D 3.Discussion and correction | L
2 | D
IF | S
R/W | PS
MI |
Moral Value | |||||
Language Content | Phrasal verbs, idiomatic expression | ||||
Resource | Smart Practice English Form 3 pg. 3 | ||||
Reflection(achievement 0f objective) | Some ss managed to choose the correct meaning of expression decided on ,put forward | ||||
15 .9.. 2011 ( Thursday ) Class : 3N Time : 12.50 – 2.00 pm
Class : 3M Time : 4.35 – 5.10 pm
Theme | Revision Exercise | ||||
Topic | Advertisement | ||||
Learning Outcomes | Language for interpersonal /informational use | ||||
Objective (s) of the lesson | At the end 0f the lesson, ss should be able to read and understand a leaflet about Save our turtles | ||||
Lesson Development | L | D | S | PS | |
1.SS read and understand the leaflet 2.Revise vocabulary :- nest, plummeted extinction, souvenirs, suffocation , demand 3. SS. answer 4 questions about it. 4.Discussion and correction | 1
2 | IF
IF | L/s/w
L/S R/W | MI
MI | |
Moral value | Love for nature | ||||
Language content | |||||
Resource | Smart Practice English Form 3 pg. 4-5 | ||||
Reflection(achievement 0f objective) | Some Ss could answer question no 26 correctly | ||||
16 .9. 2011 ( Friday) Public Holiday in conjunction with Merdeka Celebration
No comments:
Post a Comment