Sunday, August 17, 2014

RPH Minggu 33


Minggu 33 (11- 15  Ogos 2014)
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
2H
2E
Tarikh
11.8.2014 (Isnin)
11.8.2014  (Isnin)
Masa
2.00—3.10
3.25--  4.00
Tajuk
Bab 14: Pembandaran
Hasil pembelajaran
Menyatakan kesan pembandaran bandar di malaysia
Menghuraikan kesan positif dan negatif pembandaran di malaysia
Aktiviti

1,Penerangan isi- isi  yang penting dangan bantuan rajah
2. Bersoaljawab
3. menyalin nota yang ringkas
BBM
Buku teks m/s 141-142
Nilai murni
Menghargai kemajuan di Negara Malaysia
KBKK
 Mengenalpasti kesan positif
Refleksi

Pelajar dapat  menyatakan 4 kesan positif dan 5 kesan negatif  pembandaran di Malaysia


Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
2C
2H
Tarikh
12.8.2014 (Selasa )
12.8..2014  (Selasa)
Masa
3.25- 4.00
4.35-5.10
Tajuk
Bab 14 : Pembandaran
Hasil pembelajaran
Menyatakan langkah-langkah untuk mengurangkan kesan negatif pembandaran di Mlalaysia
Aktiviti
1.      Penerangan isi-isi penting  dengan contoh
2.      Menerangkan maksud kawasn setinggan,  banjir kilat,waktu puncak,dll
3.      Bersoaljawab
4.      Menyalin nota ringkas
BBM
Gambarajah, peta Bandar Tokyo, Bangkok
Nilai murni
Menhargai kemajuan Negara Malaysia
KBKK
 Mengenalpasti masalah pembandaran dan langkah untuk mengurangkannya
Refleksi

Pelajar  dapat menyatakan 3  langkah  untuk mengurangan kesesakan  lalulintas di bandaraya

13.8.2014  (Rabu) Saya tidak bertugas hari ini kerana sakit. Saya mengambil cuti sakit sehari
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
2C
2H
2E
Tarikh
13.8.2014 (Rabu )
15.8.2014 (Jumaat)
14.8.2014  (Khamis)
13.8.2014(Rabu)
14.8.2014 (Khamis)
Masa
4.35-5.45
2.00-2.35
3.25-4.00
12.05- 2.00
5.45-6.20
Tajuk
Bab  14: Pembandaran
            
Hasil pembelajaran

Menghuraikan langkah-langkah untuk mengurangkan kesan negatif pembandaran di Mlalaysia

Aktiviti
1.      Dalam kumpulan pelajar menyenaraikan kesan-kesan negatif pembandaran di Malaysai
2.      Pelajar menghuraikan langkah –langkah mengurangkan -  masalah kekurangan perumahan, pembuangan sisa  pepejal, kesesakan lalulintas, banjir kilat , pencemaran udara
3.      Pelajar melapor hasil perbincangan mereka

BBM
Buku  Teks m/s 143
Nilai murni
Menghargai  dan mencintai Negara Malaysia
KBKK
Menghuraikan kesan pembandaran
Refleksi

Pelajar dapat menghuraikan langkah langkah  untuk mengurangkan masalah pencemaran udara


Form
1E
1B
Date
12.8 .2014(Tuesday)
11.8.2014 (Monday )
12.8.2014 (Tuesday)
Time
12.50-- 2.00
5.15-6.20
5.45-6.20
Theme
People                                                                      
Topic
Short Story – Flipping Fantastic
Learning outcomes
To read and understand  the story
 
SS should be able to read  and  understand  the  story and identify main ideas and supporting details by answering the questions

Lesson development
(Activities)
1.       Discuss the main characters in the story
2.       Discuss the setting of the story
3.       SS read pages 15- 20
4.       Answer  6  questions  about the story
5.       Find  the meaning of unfamiliar words – play, brilliant, ramp, awkward,

Moral  values
Caring, concern ,independence
Language Content
Vocabulary- , wh- questions
Reflection
SS are able to read and understand  the story


Form
1E
1B
Date
14..8. .2014(Thursday)
15.8.2014 (Friday)
14.8.2014 (Thursday)
15.8.2014 (Friday)
Time
12.50- 2.00
4.00-5.15
4.35-5.45
2.35-3.10
Theme
People                                                                      
Topic
Short Story – Flipping Fantastic
Learning outcomes
SS should be able to read  and  understand  the  story

Objectives  of the lesson
SS should  able  to identify  the similarities and differences between the  two main  characters in the story – Tristan and James
Lesson development
(Activities)
SS read aloud pages  21-22 in groups and individually
SS work in pairs
Tr. distributes  a copy of the character trait Venn Diagram   to the ss
SS write words and phrases that describe the traits of  the character
SS write common traits of the two main characters in the intersection of the circle
Tr.  provides  word cards for weak  ss to complete the Venn Diagram
Example :- confident ,brilliant, computer literate, active, etc
 Discussion and correction
Moral values
be responsible , admit ones mistakes, apologise for ones mistake done
Language Content
Vocabulary – characteristic traits

Reflection
SS  are able to tell the differences  and similarities between James and Tristan





No comments:

Post a Comment