Friday, August 1, 2014

RPH Minggu 30



Minggu  30 (21- 25  Julai 2014)
Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
2H
2E
Tarikh
21.7.2014 (Isnin)
21.7.2014  (Isnin)
Masa
1.05—2.05
2.25--  2.55
Tajuk
Bab 12: Petempatan
Hasil pembelajaran
Mencirikan pola petempatan
Aktiviti

A. Isikan tempat kosong dengan jawapan yang betul 1-6
B. Pilih jawapan yang betul 1-6
Perbincangan dan pembetulan
BBM
Buku teks m/s 125-126
Nilai murni
Menghargai kemajuan di Negara Malaysia
KBKK
Menciri, mengenalpasti
Refleksi

Pelajar dapat  menghuraikn  ciri pola petempatan berjajar dan pola petempatan  berpusat


Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
2C
2H
Tarikh
22.7.2014 (Selasa )
22.7..2014  (Selasa)
Masa
2.25--  2.55
3.55- 4 .25
Tajuk
Bab 13 : Fungsi Petempatan Luar Bandar
Hasil pembelajaran
Menyatakan 3 fungsi petempatan luar Bandar
Menghuraikan fungsi ekonomi dari segi pertanian, perikanan dan penternakan dan industri desa/ kecil-kecilan
Aktiviti
1.      Penerangan isi-isi penting  dengan bantuan gambar rajah
2.      Menyenaraikan kawasan pertanian dengan contoh
3.      Bersoaljawab
BBM
Gambarajah
Nilai murni
Menhargai kemajuan Negara Malaysia
KBKK
 Mengenalpasti kawasan
Refleksi

Pelajar  dapat menyebut  kawasan pengeluar  padi,  sayur-sayuran , tebu, lada hitam dan kelapa


Mata Pelajaran
Geografi
Tingkatan
2C
2H
2E
Tarikh
23.7.2014 (Rabu )
25.7.2014 (Jumaat)
24.7.2014  (Khamis)
23.7.2014(Rabu)
24.7.2014 (Khamis)
Masa
3.25-4.25
2.00-2.25
2.25-2.55
1.05-2.05
4.25-4.55
Tajuk
Bab  13: Fungsi Petempatan Luar Bandar
            
Hasil pembelajaran
Menyatakan 3 fungsi petempatan luar Bandar
Menghuraikan fungsi ekonomi dari segi pertanian, perikanan dan penternakan dan industri desa/ kecil-kecilan

Aktiviti
1.      Menyatakan kawasan / lokasi industri kecil-kecilan /desa di Malaysia
2.      Menulis nota  ringkas dengan mengisikan tempat-tempat yang kosong
3.      Memberi makna agropelancongan,dan ekopelancongan
BBM
Buku  Teks m/s 128
Nilai murni
Menghargai  dan mencintai kawasan tempat tinggal sendiri
KBKK
Mengenalpasti lokasi industri desa , kawasan ekopelancongan,dan agropelancongan
Refleksi

Pelajar  menyatakan lokasi indusrti kecil-kecilan/desa di Malaysia


Form
1E
1B
Date
22.7 .2014(Tuesday)
21.7.2014 (Monday )
22.7.2014 (Tuesday)
Time
12.05- 1.05
3.55-4.55
4.25-4.55
Theme
Environment                                                          
Topic
Poem - The River
Learning outcomes
To read and understand  the poem
Objectives  of the lesson
SS should be able to read  and  understand  the  poem  “The River “

Lesson development
(Activities)
Tr.  asks set induction questions to  lead  ss.  attention  to the topic
SS  read aloud the poem with correct intonation and pronunciation twice and then individually
SS find the meaning of words  using a dictionary - tramp ,hoarder, winder, monster, vexed, gobbled
SS read the synopsis of the poem
Answer  5 questions about the poem
Discussion and correction
Moral  values
Taking care of the environment
Language Content
Vocabulary- , wh- questions
Reflection
SS are able to read and understand  the poem 


Form
1E
1B
Date
24.7 .2014(Thursday)
25.7.2014 (Friday)
24.7.2014 (Thursday)
25.7.2014 (Friday)
Time
12.05- 1.05
3.35-4.15
3.25-4.25
2.50 – 3.15
Theme
Environment                                                          
Topic
Poem  - The River
Learning outcomes
Skimming and scanning for specific information and ideas
Objectives  of the lesson
SS should  able  to read and understand  the poem
Lesson development
(Activities)
Tr.  asks set induction questions to  lead  ss.  attention  to the topic
SS  read aloud the poem with correct intonation and pronunciation twice and then in groups
Tr. gets ss to tell the  meaning of words   that they have   written down  the other day-
Example ;- What does the word tramp mean ?
                    What does the word hoarder mean ?
                    

Tr tells ss to  read the synopsis of the poem
Answer  2  questions about the poem
Fill in the puzzle with the words from the poem 1-10
Discussion and correction
Moral values
Citizenship, friendship
Language Content
Vocabulary

Reflection
SS  are able to complete   the  puzzle  with the correct words from the poem





No comments:

Post a Comment